Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym sklepie, optymalizacji jego treści oraz dostosowania sklepu do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego sklepu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności sklepu.

zamknij

Druk UV

person Wysłane przez: papercast.pl list W: Ciekawostki W dniu: comment Komentarz: 0 favorite Kliknięć: 1234

Druk cyfrowy zyskał w ostatnich latach na popularności a rozwój nowych technologii poszerzył możliwości zastosowania innych niż papier podłoży do druku. Jedną z najprężniej rozwijających się w ostatnim czasie technologii jest druk UV wykorzystujący światło ultrafioletowe do utrwalenia specjalnego, polimerowego tuszu na powierzchni. W przeciwieństwie do konwencjonalnych technik druku, w których utrwalenie nadruku odbywa się poprzez połączenie procesów wnikania atramentów lub farb w strukturę podłoża drukowego oraz częściowe odparowanie składników środków barwiących, druk UV pozwala na niemalże natychmiastowe zestalenie nadruku na powierzchni danego medium w wyniku zachodzących w tuszu procesów fotochemicznych. Dzięki tej technologii znacznemu rozszerzeniu uległ zakres stosowanych materiałów i podłoży, które można zadrukować. Możemy tutaj drukować praktycznie na każdej powierzchni, od papieru, kartonu czy tektury falistej, przez tworzywa sztuczne, sklejki i drewno, na szkle i metalu kończąc. Tak szeroki zakres podłoży sprawił, iż druk UV zyskał nieograniczone zastosowanie.

Niewątpliwą zaletą druku UV jest jego odporność na warunki atmosferyczne, dzięki czemu nadruki mogą być eksponowane na zewnątrz w formie reklamy wielkoformatowej. Znikomy poziom wydzielania się zapachu podczas druku, pozwala również na wykorzystanie wydruków wewnątrz pomieszczeń. Takim przykładem mogą być panele ścienne ze szkła laminowanego, które często znaleźć można w aranżacjach wnętrz lub reklamy wewnętrzne stosowane na stoiskach targowych lub innego rodzaju eventach.  Wysoka odporność druku na zarysowanie oraz możliwość zastosowania białego tuszu jako dodatkowy kolor lub w celu zastosowania poddruku  sprawia, że po druk UV bardzo chętnie sięga się w przypadku produkcji gadżetów reklamowych - szczególnie, że technologia ta pozwala na ich personalizowanie.

 


Zastosowanie elastycznych tuszy pozwala również na zadruk wiotkich materiałów, takich jak płótna folie, papier, tkaniny czy materiały powlekane. Dzięki temu gotowy nadruk nie pęka nawet po wielokrotnym zginaniu zastosowanego podłoża.

Technologia druku UV jest jedną z najdroższych technik dostępnych na rynku. Jednakże szeroki zakres możliwości wykorzystania tej techniki sprawia, że znajduje ona coraz więcej zwolenników.

 

Komentarze

Brak komentarzy!

Zostaw swój komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Lub Reset password