Papiery ozdobne, a działania marketingowe. Część 1 – Wizytówki.

person Wysłane przez: admin list W: Ciekawostki W dniu: comment Komentarz: 0 favorite Kliknięć: 745

Gdy na myśl przychodzą nam papiery ozdobne - w pierwszej kolejności myślimy o papeterii ślubnej. To jednak nie jedyne ich zastosowanie. Papiery ozdobne świetnie sprawdzą się przy różnego rodzaju reklamach, czy też promocji. Zastosowanie ich w marketingu może pozytywnie wpłynąć zarówno na wizerunek firmy, jak i sprzedaż oferowanych produktów i usług. Jednakże do czego użyć papieru ozdobnego i gdzie ten sprawdzi się najlepiej? Tego dowiecie się w naszym cyklu wpisów na temat zastosowania papierów ozdobnych w tworzeniu przekazu marketingowego.

Wizytówki - najlepiej znana wszystkim forma wymiany danych w biznesie.

Chociaż technologia idzie do przodu i podstawą działalności wielu firm stają się strony internetowe, gdzie można znaleźć również dane kontaktowe przedsiębiorstwa – wizytówki wciąż są nieodzownym atrybutem tych, którzy chcą nawiązać trwałe relacje biznesowe. O ile podany adres witryny internetowej może niezwykle szybko ulecieć z naszej pamięci, o tyle wizytówka zostanie z nami zdecydowanie na dłużej. Wizytówki rozdajemy zarówno partnerom biznesowym, jak i klientom oraz potencjalnym klientom. Świetnie sprawdzą się również gdy jedziemy na targi, konferencje bądź szkolenia. Ten niewielki kartonik sprawia, że w niezwykle efektywny sposób możemy promować swoją firmę przez zaciekawienie odbiorcy i zachęcenie go do kontaktu z nami.

Wizytówki na papierze ekologicznym

Wizytówki – aspekty techniczne


Zabierając się do przygotowania własnych wizytówek warto mieć na uwadze kilka istotnych aspektów takich jak: rozmiar, treść oraz rodzaj druku.
Standardowe wizytówki mają format 90×50 mm lub 85×55 mm. Są więc zbliżone rozmiarem do karty bankomatowej, co sprawia że równie łatwo można je przechowywać w portfelu bądź tradycyjnym wizytowniku.
Przygotowując projekt wizytówek warto pamiętać o kilku podstawowych elementach, których nie może na nich zabraknąć. Są to:
•    logo i nazwa firmy/imię i nazwisko,
•    adres firmy,
•    nazwa witryny internetowej,
•    numer telefonu i adres e-mail.
W zależności od profilu działalności można podać również nazwę zajmowanego stanowiska bądź namiary na profile w social mediach.
Wizytówki mogą być zarówno jednostronne, jak i dwustronne. W drugim wypadku najczęściej stosowaną konfiguracją jest umieszczenie wszelkich danych kontaktowych po jednej stronie, zaś logo firmy zazwyczaj znajduje się po drugiej stronie. Nie są jedyne obowiązujące zasady – śmiało możemy postawić na inne rozwiązania, jeśli tylko akurat na to mamy ochotę.

Wizytówki – aspekty wizualne


Niezależnie od tego czy wizytówki mają charakter firmowy, czy dotyczą osoby prywatnej warto się wyróżnić. Im bardziej efektowna i niebanalna będzie wizytówka, tym większe szanse, że na długo zagości w portfelu, wizytowniku czy w aktówce. Warto więc postawić nie tylko na estetykę i dopracowanie detali, ale również na wyjątkowy i wyróżniający papier, na którym będą drukowane. Świetnie sprawdzą się w tym wypadku przeróżne oferowane przez nas papiery ozdobne.

wizytówki na papierze Tube Leather

Jakie papiery wybrać?

Szeroki wybór papierów ozdobnych sprawia, że z całą pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.


Szczególnej uwadze polecamy papiery fakturowane, które - w przeciwieństwie do papierów gładkich – charakteryzuje delikatna chropowatość lub powtarzalny wzór. Sprawiają one, że wizytówki nie wymagają już żadnych dekoracji graficznych, zachowując elegancję i piękno w swojej naturalnej formie. Szczególnej uwadze polecamy oferowane przez nas papiery z serii Elfenbens, Tintoretto, Acquarello, Nettuno, a także wyjątkowy papier z tłoczeniem imitującym wygląd naturalnej skóry –Tube Leather.


Świetnym i wyróżniającym rozwiązaniem będzie również dobranie papieru o intensywnej bądź nieszablonowej barwie.  Zastosowanie tego typu podłoża z całą pewnością pozwoli wyróżnić naszą wizytówkę na tle innych. Uwadze polecamy zwłaszcza szeroką gamę kolorystyczną naszych papierów Barwionych w Masie, a także uwielbianą przez wielu naszych klientów – serię papierów Keaykolour.


Uwadze klientów nieco bardziej wymagających polecamy wybranie papierów o wyjątkowych walorach dotykowych. Świetnie sprawdzą się w tym wypadku papiery premium – Tube, Papier Bawełniany bądź Arches. Powierzchnia tego ostatniego zbliżona jest teksturą do papierów ręcznie czerpanych, co z całą pewnością nada niepowtarzalnego charakteru stworzonym wizytówkom.


Jeśli w duszy gra Wam miłość do przyrody i troska o środowisko, a polityka Waszej organizacji oparta jest na działaniach pro-środowiskowych to grupa papierów ekologicznych będzie świetnym wyborem.
W naszej ofercie posiadamy zarówno papiery o typowo makulaturowym wyglądzie (seria papierów SH Recycling), jak również papiery zawierające delikatne Eko wtrącenia (seria papierów Crush).


Niezależnie od koncepcji jaka przyświeca nam w procesie tworzenia wizytówek – warto postawić na papier o wyższej gramaturze (tj. >250g). Zapewni to ich odpowiednią sztywność i zwiększy odporność na różnego rodzaju zagniecenia.


Papier to nie wszystko


Coraz częściej możemy spotkać się z wizytówkami uszlachetnionymi w druku. Błyszczące (złote, srebrne a także w kolorze rose gold) elementy, tłoczenia, druk bielą czy zastosowanie złotego bądź srebrnego tonera sprawiają, że wizytówka wygląda niebanalnie i elegancko. Możliwości jest wiele! Jeśli interesuje Was tematyka uszlachetniania wydruków – zapraszamy do naszych wcześniejszego wpisu - (kliknij tutaj) .

wizytówki z drukiem bielą

 

Warto pamiętać, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Projekt wizytówki powinien przede wszystkim oddawać wartości firmy i zachęcać klientów do kontaktu. Gdy będzie on spójny z Twoją działalnością – z całą pewności spełni swoje marketingowe zadanie i przyciągnie wielu nowych klientów.


Jeśli jesteście ciekawi , jakie jeszcze marketingowe działania może wspomagać zastosowanie papierów ozdobnych - zachęcamy do obserwowania naszego bloga. Kolejne wpisy z tej serii pojawią się już wkrótce.

 

Komentarze

Brak komentarzy!

Zostaw swój komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień