Papiery ozdobne, a działania marketingowe. Część 1 – Wizytówki.
Gdy na myśl przychodzą nam papiery ozdobne - w pierwszej kolejności myślimy o papeterii ślubnej. To jednak nie jedyne ich zastosowanie. Papiery ozdobne świetnie sprawdzą się przy różnego rodzaju reklamach, czy też promocji. Zastosowanie ich w marketingu może pozytywnie wpłynąć zarówno na wizerunek firmy, jak i sprzedaż oferowanych produktów i usług. Jednakże do czego użyć papieru ozdobnego i gdzie ten sprawdzi się najlepiej? Tego dowiecie się w naszym cyklu wpisów na temat zastosowania papierów ozdobnych w tworzeniu przekazu marketingowego.
Wizytówki - najlepiej znana wszystkim forma wymiany danych w biznesie.
Chociaż technologia idzie do przodu i podstawą działalności wielu firm stają się strony internetowe, gdzie można znaleźć również dane kontaktowe przedsiębiorstwa – wizytówki wciąż są nieodzownym atrybutem tych, którzy chcą nawiązać trwałe relacje biznesowe. O ile podany adres witryny internetowej może niezwykle szybko ulecieć z naszej pamięci, o tyle wizytówka zostanie z nami zdecydowanie na dłużej. Wizytówki rozdajemy zarówno partnerom biznesowym, jak i klientom oraz potencjalnym klientom. Świetnie sprawdzą się również gdy jedziemy na targi, konferencje bądź szkolenia. Ten niewielki kartonik sprawia, że w niezwykle efektywny sposób możemy promować swoją firmę przez zaciekawienie odbiorcy i zachęcenie go do kontaktu z nami.
Wizytówki – aspekty techniczne
Zabierając się do przygotowania własnych wizytówek warto mieć na uwadze kilka istotnych aspektów takich jak: rozmiar, treść oraz rodzaj druku.
Standardowe wizytówki mają format 90×50 mm lub 85×55 mm. Są więc zbliżone rozmiarem do karty bankomatowej, co sprawia że równie łatwo można je przechowywać w portfelu bądź tradycyjnym wizytowniku.
Przygotowując projekt wizytówek warto pamiętać o kilku podstawowych elementach, których nie może na nich zabraknąć. Są to:
• logo i nazwa firmy/imię i nazwisko,
• adres firmy,
• nazwa witryny internetowej,
• numer telefonu i adres e-mail.
W zależności od profilu działalności można podać również nazwę zajmowanego stanowiska bądź namiary na profile w social mediach.
Wizytówki mogą być zarówno jednostronne, jak i dwustronne. W drugim wypadku najczęściej stosowaną konfiguracją jest umieszczenie wszelkich danych kontaktowych po jednej stronie, zaś logo firmy zazwyczaj znajduje się po drugiej stronie. Nie są jedyne obowiązujące zasady – śmiało możemy postawić na inne rozwiązania, jeśli tylko akurat na to mamy ochotę.
Wizytówki – aspekty wizualne
Niezależnie od tego czy wizytówki mają charakter firmowy, czy dotyczą osoby prywatnej warto się wyróżnić. Im bardziej efektowna i niebanalna będzie wizytówka, tym większe szanse, że na długo zagości w portfelu, wizytowniku czy w aktówce. Warto więc postawić nie tylko na estetykę i dopracowanie detali, ale również na wyjątkowy i wyróżniający papier, na którym będą drukowane. Świetnie sprawdzą się w tym wypadku przeróżne oferowane przez nas papiery ozdobne.
Jakie papiery wybrać?
Szeroki wybór papierów ozdobnych sprawia, że z całą pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.
Szczególnej uwadze polecamy papiery fakturowane, które - w przeciwieństwie do papierów gładkich – charakteryzuje delikatna chropowatość lub powtarzalny wzór. Sprawiają one, że wizytówki nie wymagają już żadnych dekoracji graficznych, zachowując elegancję i piękno w swojej naturalnej formie. Szczególnej uwadze polecamy oferowane przez nas papiery z serii Elfenbens, Tintoretto, Acquarello, Nettuno, a także wyjątkowy papier z tłoczeniem imitującym wygląd naturalnej skóry –Tube Leather.
Świetnym i wyróżniającym rozwiązaniem będzie również dobranie papieru o intensywnej bądź nieszablonowej barwie. Zastosowanie tego typu podłoża z całą pewnością pozwoli wyróżnić naszą wizytówkę na tle innych. Uwadze polecamy zwłaszcza szeroką gamę kolorystyczną naszych papierów Barwionych w Masie, a także uwielbianą przez wielu naszych klientów – serię papierów Keaykolour.
Uwadze klientów nieco bardziej wymagających polecamy wybranie papierów o wyjątkowych walorach dotykowych. Świetnie sprawdzą się w tym wypadku papiery premium – Tube, Papier Bawełniany bądź Arches. Powierzchnia tego ostatniego zbliżona jest teksturą do papierów ręcznie czerpanych, co z całą pewnością nada niepowtarzalnego charakteru stworzonym wizytówkom.
Jeśli w duszy gra Wam miłość do przyrody i troska o środowisko, a polityka Waszej organizacji oparta jest na działaniach pro-środowiskowych to grupa papierów ekologicznych będzie świetnym wyborem.
W naszej ofercie posiadamy zarówno papiery o typowo makulaturowym wyglądzie (seria papierów SH Recycling), jak również papiery zawierające delikatne Eko wtrącenia (seria papierów Crush).
Niezależnie od koncepcji jaka przyświeca nam w procesie tworzenia wizytówek – warto postawić na papier o wyższej gramaturze (tj. >250g). Zapewni to ich odpowiednią sztywność i zwiększy odporność na różnego rodzaju zagniecenia.
Papier to nie wszystko
Coraz częściej możemy spotkać się z wizytówkami uszlachetnionymi w druku. Błyszczące (złote, srebrne a także w kolorze rose gold) elementy, tłoczenia, druk bielą czy zastosowanie złotego bądź srebrnego tonera sprawiają, że wizytówka wygląda niebanalnie i elegancko. Możliwości jest wiele! Jeśli interesuje Was tematyka uszlachetniania wydruków – zapraszamy do naszych wcześniejszego wpisu - (kliknij tutaj) .
Warto pamiętać, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Projekt wizytówki powinien przede wszystkim oddawać wartości firmy i zachęcać klientów do kontaktu. Gdy będzie on spójny z Twoją działalnością – z całą pewności spełni swoje marketingowe zadanie i przyciągnie wielu nowych klientów.
Jeśli jesteście ciekawi , jakie jeszcze marketingowe działania może wspomagać zastosowanie papierów ozdobnych - zachęcamy do obserwowania naszego bloga. Kolejne wpisy z tej serii pojawią się już wkrótce.
W tej samej kategorii
- Zielona Kreatywność: Przegląd Wyjątkowych Ekologicznych Papierów Ozdobnych
- Koperty Ozdobne na Specjalne Okazje: Jak Wybrać Idealną?
- Druk Broszur i Katalogów Promocyjnych: Klucz do Wzmocnienia Twojej Marki
- Hot-stamping: Dodaj Błysk i Elegancję do Twoich Projektów!
- Embossing i Debossing: Dodaj Trójwymiarowy Efekt do Twoich Projektów!
Komentarze
Brak komentarzy!
Zostaw swój komentarz